Meest gestelde vragen

Op deze pagina behandelen we de meest gestelde cliëntondersteuning vragen. Wilt u meer informatie neem dan contact met ons op!

Meest gestelde vragen

Wanneer heb ik recht op gratis cliëntondersteuning?

Iedereen met een ondersteuningsvraag heeft recht op gratis onafhankelijke cliëntondersteuning. Gemeente en zorgkantoren hebben hiervoor afspraken gemaakt met verschillende organisaties waaronder Thuis in Cliëntondersteuning en WlzClientondersteuning.nl. Woon je in een van de gemeenten waar wij afspraken hebbenof heb je een Wlz-indicatie en woon je in ons regio, dan kun je gratis gebruik maken van onze dienstverlening.

Er is geen Wlz-indicatie, bij wie kan ik terecht voor ondersteuning?

Als je geen Wlz-indicatie hebt maar je hebt wel vragen over zorg of ondersteuning, dan kan je in veel gevallen ook bij ons terecht.

  1. je woont in een van de gemeenten waar wij afspraken mee hebben, of
  2. je hebt een aanvullende verzekering waaruit de mantelzorgmakelaar wordt vergoed, of
  3. Je vraagt bij jouw eigen gemeente of je ons alsnog mag inschakelen.

Hoe onafhankelijk is een cliëntondersteuner van Thuis in Cliëntondersteuning?

Onafhankelijk betekent dat een cliëntondersteuner van Thuis in Cliëntondersteuning naast jou staat en samen met jou bekijkt wat in jouw situatie het beste past. Jouw belang staat voorop en je neemt uiteindelijk hierin altijd zelf de beslissingen. De cliëntondersteuner geeft informatie en advies en bekijkt samen met jou (en eventueel met jouw naasten) wat nodig is om verder te komen. De cliëntondersteuners van Thuis in Cliëntondersteuning leveren zelf geen zorg en staan los van zorgaanbieders.

Wat zijn de kwalificaties van een cliëntondersteuner of mantelzorgmakelaar?

Alle cliëntondersteuners van Thuis in Cliëntondersteuning zijn HBO-opgeleid en lid van de Beroepsvereniging van Cliëntondersteuners voor Mensen met een Beperking (BCMB) e/o geregistreerd in het register Cliëntondersteuners bij het Registerplein. Al onze mantelzorgmakelaars zijn lid van de Beroepsvereniging van Mantelzorgmakelaars (BMZM) en geregistreerd in het register Mantelzorgmakelaars bij het registerplein.

Hoe meld ik mij aan?

Wilt je hulp inschakelen van Thuis in Cliëntondersteuning? Dan kun je het beste telefonisch contact opnemen via 085 004 38 77 of mail naar info@thuisinco.nl

Wat is verschil tussen Thuis in Cliëntondersteuning en WlzCliëntondersteuning.nl?

Er is geen verschil tussen Thuis in Cliëntondersteuning en WlzCliëntondersteuning.nl.

WlzClientondersteuning.nl is de werknaam waaronder wij onafhankelijke cliëntondersteuning in de Wlz leveren. WlzCliëntondersteuning.nl maakt onderdeel uit van Thuis in Cliëntondersteuning. Vanuit Thuis in Cliëntondersteuning leveren wij daarnaast ook nog cliëntondersteuning Wmo en ondersteuning als Mantelzorgmakelaar. Dit alles met hetzelfde team cliëntondersteuners.

Is cliëntondersteuning altijd gratis?

Cliëntondersteuning moet te allen tijde gratis aangeboden worden. Dat staat in de Wet. Gemeenten en Zorgkantoren hebben hierover afspraken gemaak met diverse organisaties.  Je betaalt ook geen eigen bijdrage. Thuis in Cliëntondersteuning heeft overeenkomsten met een aantal gemeenten en zorgkantoren.

Waar kan ik terecht met een klacht over Thuis in Cliëntondersteuning?

Wanneer je ontevreden hebt over een van onze cliëntondersteuners maak dit dan eerst kenbaar bij de betreffende persoon. Wanneer jullie er samen niet uitkomen dan kun je contact opnemen met Jeanet Kraaij of Nienke Boekhout, eigenaren van Thuis in Cliëntondersteuning.

Mochten dit alles niet leiden tot een bevredigende oplossing dan kun je gebruik maken van de klachtenregeling van de Beroepsvereniging van Cliëntondersteuners voor Mensen met een Beperking (BMZM). Het klachtenreglement vind je hier.

Is mijn privacy gewaarborgd bij Thuis in Cliëntondersteuning?

Thuis in Cliëntondersteuning gaat zorgvuldig met jouw persoonsgegevens om. Dit schrijft de Wet Bescherming Persoonsgegevens ons voor. Wij houden ons aan deze regels. Lees hier ons privacyreglement.

Ik wil graag werken bij Thuis in Cliëntondersteuning of WlzCliëntondersteuning.nl, naar wie kan ik een open sollicitatie sturen?

Wat fijn dat je belangstelling hebt voor onze organisatie. Dat stellen wij op prijs. Of je nu in loondienst wilt werken of als ZZP-er bij ons aan wilt sluiten. In beide gevallen nodigen wij je van harte uit om een motivatiebrief en CV te sturen naar info@thuisinco.nl.