Cliëntondersteuning Wmo

Cliëntondersteuning Wmo is een recht van iedere inwoner. Je kiest zelf jouw cliëntondersteuner. Gemeenten hebben afspraken gemaakt welke organisaties cliëntondersteuning mogen aanbieden.

Clientondersteuning Wmo is er voor jou als je hulp nodig hebt bij de gesprekken met jouw gemeente of zorgverlener? Of wil je advies over de inzet van zorg en ondersteuning? Dan kunnen onze cliëntondersteuners jou gratis helpen met informatie, advies en ondersteuning. Ook als je 24 uurs zorg in de nabijheid nodig hebt. Want in dat geval kunnen wij helpen een Wlz-indicatie voor je aan te vragen bij het CIZ. Het aanvragen van een Wlz-indicatie valt dan nog wel onder cliëntondersteuning Wmo. En zodra er een indicatie wordt toegekend kunnen wij je verder ondersteunen vanuit cliëntondersteuning Wlz. Hoe fijn is dat! Want je kunt in dat geval gebruik blijven maken van jouw eigen cliëntondersteuner.

Cliëntondersteuning Wmo

Bij het regelen van hulp of ondersteuning kan een cliëntondersteuner:

  • Helpen om uw vragen en wensen op een rijtje te zetten
  • Gesprekken helpen voorbereiden
  • meegaan naar gesprekken
  • meedenken over afspraken over de hulp die je krijgt
  • meedenken als je er niet uitkomt met een organisatie
  • ondersteunen bij het aanvragen van een Wlz-indicatie

Gemeenten waarmee wij afspraken hebben

Thuis in Cliëntondersteuning is op het gebied van Wmo werkzaam in de volgende gemeenten:

Staat jouw gemeente hier niet tussen? Vraag dan bij jouw eigen gemeente of je ons alsnog mag inschakelen. Is dit niet mogelijk, neem dan een kijkje op de pagina mantelzorgmakelaar.

Thuisinmantelzorg.nl, JeanetKraaij-Zorgregelaar.nl en Wlzclientondersteuning.nl zijn onderdeel van de organisatie Thuis in Cliëntondersteuning

Wil je meer informatie? Neem dan contact op met:

Bel of mail ons:
Telefoon: 085 004 38 77 (algemeen nummer Thuis in Clientondersteuning)
email: via ons contactformulier